strategisch & tactisch advies

Hoe verslaafd wij ook zijn aan online marketing, we houden ons koppie erbij en doen niets zonder een gedegen masterplan. Een model waar Digital Junkies haar werkwijze sterk op baseert is het See, Think, Do, Care-model (STDC-model).

 

Er zijn natuurlijk vele varianten op dit model waarbij ieder model weer zijn eigen voordelen en nadelen kent. Maar wat Digital Junkies zo belangrijk vindt aan dit model is dat er in tegenstelling tot het AIDA-model ook stilgestaan wordt bij de fase na de aankoop. Digital Junkies is van mening dat dit een essentiële fase is waar zeker aandacht aan besteed moet worden. Enkele andere modellen zijn het AIDA-model, het touch, tell, sell-model, het businessmodel canvas, het 7S model van McKinsey en nog vele anderen. Hieronder is het STDC-model van Google uitgewerkt om een beeld te geven bij Digital Junkies haar werkwijze.

 

Met het See, Think, Do, Care-model van Google speel je in op de behoefte van je doelgroep. Zodra alle fases in dit model in kaart zijn gebracht kunnen wij, Digital Junkies, daarop inspelen met de online marketingcampagnes en dit alles zorgt uiteindelijk voor conversies.

In de eerste fase van dit model is de consument geïnteresseerd in jouw product of dienst maar heeft het nog geen specifieke koopintentie. Het is een fase waarin je vooral zichtbaar moet zijn voor je klant door middel van marketingcommunicatie. Digital Junkies zal zich dus veelal focussen op het vergroten van je merkbekendheid.

In deze fase is het juist belangrijk dat je enorm goed vindbaar bent voor je klant en dat je de juiste informatie aanbiedt. Dit omdat je potentiële klant in deze fase gerichter op zoek gaat naar jouw product of dienst. Digital Junkies zal hierin dus focussen op de online vindbaarheid.

De eerdergenoemde potentiële klant wordt in deze fase jouw klant. Om ervoor te zorgen dat je consumenten een aankoop bij je gaan doen is het belangrijk je content daar vooral op richten. In vergelijking bij de “Action” fase in het AIDA-model is het ook hier belangrijk dat je een goede call to action hebt. Digital Junkies zal zich hier focussen op social advertising en Google Ads.

In tegenstelling tot in het AIDA-model wordt bij dit model wel stilgestaan bij de fase na de aankoop. In deze fase behoud je ten slotte je klanten en kun je de klantwaarde van jouw organisatie vergroten. Denk hierbij aan een e-mail sturen met de vraag voor een review. Of retargeten via social media platformen zodat ze jouw organisatie niet zullen vergeten. Dit kan Digital Junkies bijvoorbeeld doen door middel van een Display campagne op Google Ads.